Dagen före


Ligger i sängen med tända ljus och tänd julstjärna i mitt mörka rum, med en nytvättad snarkande hund vid fötterna. Dan före dopparedan. Julmusiken är på lite svagt i bakgrunden. Julklapparna är köpta, inslagna och befinner sig nu under granen. Ett dagen-före-lugn har sköljt över mig. Jag har kännt mig så stressad med hur jag ska hinna allting men idag blev allting äntligen klart och då kan man bara börja njuta istället.

Jag, mamma och Theo har spenderat kvällen hos Lars, Nils och Linnea. Vi har ätit julmat. Lekt paketleken. Pratat, ätit paradis choklad och lite sånt. Det var jättemysigt! Nils och Linnea firar med sin mamma imorgon så det här var väl lite julfton nummer ett för dom. Så nu känns det verkligen att det är jul tycker jag.

Imorgon vaknar vi vid nio-tiden. Då kommer mormor hit och vi har lite julfrukost och öppnar paket och sånt. Det har vi börjat göra på morgonen istället för på kvällen på senare år och jag måste säga att jag tycker om det mycket bättre. Då slipper man gå och vänta, och tänka hela dagen "Kommer hon verkligen bli glad för det där?. Kommer han uppskatta det där?". Då har man lixom den delen avklarad. Sen vid ett nån gång så åker vi till Stockholm, till Bromma till kusinerna och tittar på kalle anka, äter middag, leker paketleken och julmyser.
Så spenderar jag julen!

Det känns dock lite tomt när jag och Theo är de enda barnen i våran familj som är här hemma och firar jul i år. Rasmus är i Dubai, och Andrea är ju, som ni vet, i Australien. Men det blir nog mysigt ändå. Men resten av familjen saknas ju. ♥
Såhär såg julen ut för två år sedan. Då firade vi hemma hos oss på kvällen.
Jul 2009
Det var en väldigt mysig jul!

Om jag inte checkar in imorgon så får ni ha en jätte jätte God Jul! Ta hand om varandra!
Låten: Coldplay - Christmas Lights

Kommentarer
Postat av: Andrea

Åh gud vad mysiga bilder, har typ glömt bort den där julen! Vill ha bilderna!

2011-12-24 @ 05:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0