Book vs. Movie

Igår sträckläste jag mer eller mindre boken Water for Elephants. Den var så bra och jag läste den så snabbt att jag till och med hann med att se filmen på kvällen! Som vanligt så var boken mycket bättre än filmen. Mer viktigare detaljer, mer inlevelse, fler viktiga karaktärer osv. Men filmen var också bra, den kändes bara så påskyndad om man jämför med boken. Men Robert Pattinson är det ju aldrig fel att vila ögonen på.
Jag älskar böcker där man får drömma sig bort. Självbiografier och verklighetsbaserade böcker som är många jag känners favorit typ av böcker, gillar jag inte så mycket. Jag vill drömma mig bort, komma till en annan värld, bort från verkligheten när jag läser. Det här var en sån bok! Mysig!


Älska sommardagar när man har så mycket tid att man kan sträckläsa en hel bok! Dessutom så var det fint väder så jag satt ute hela dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0