Torsdag 31 Mars

HEJ! Som vissa av er kanske har gissat sa har vi vart internet-losa i nagra dagar. Just nu sitter jag och anvander internet i bondi junction, darav inga svenska bokstaver.

De senaste dagarna har det hant mycket roligt. Bl.a. i tisdags da jag hade min forsta surflektion!! Det var JATTE kul!! Riktigt svart, man forstar att man maste ova ett tag innan man far in tekniken! Och man blev riktigt utmattad efter. Men KUL var det!!! Jag lyckades sta upp pa bradan 2 ganger!!
Jag ar JATTE excited till dom naste 9 lektionerna. Imorgon har jag nasta!


Igar jobbade jag mitt sista pass pa mitt jobb. Mitt sista pass pa det dar skitjobbet, ever! Gissa hur skont det var! Jatte mega as skont faktiskt. Jag ar sa glaad att jag aldrig behover satta min fot i en funky femme affar nagonsin igen! Jag kommer dock sakna alla mina fina jobbar kompisar, men jag ska forsoka umgas med dom innan jag aker hem, och kanske styra upp nan farewell dinner eller liknande!

Igarkvall sa motte jag och Andrea upp Simon Eriksson, en gammal barndoms/familjevan och hans tjej Isabelle som ar pa semester har i Australien. Vi hade bokat bort pa Bondi Pizza vid Bondi Beach, dar dom alltid har god mat! Det var super trevligt, vi satt och babblade sa mycket sa servitrisen kom och fragade tva ganger vad vi ville bestalla, sa hade vi knappt hunnit oppna menyerna an. Jag at deras Pumpkin Salad som var jatte god! Sen efter middagen at vi Gelato pa ett italienskt stalle, innan vi tog bussen hem. Super trevlig kvall!

Idag sa har jag och Andrea stadat hela morgonen, for att varan landlord ska komma pa inspection i varan lagenhet idag. Vi har ju sagt upp lagenheten sa dom maste ju kolla vad den ar i for skick osv. Innan den 12 April maste vi flytta nagonstans och hitills har vi ingen aning om vart. Eller det ar ju mest Andrea som ska flytta, eftersom jag, dagen efter, flyttar till Sweden igen.

Pa senaste tiden har det borjat sjunka in lite att jag faktiskt ska aka. Och jag har borjat inse att jag faktiskt maste borja saga Hejda till saker, vilket jag tycker ar valdigt jobbigt. Jag satt pa bussenn fran Newtown har om dagen, som jag gjort hundra ganger. Men helt plotsligt kom det lite tarar for att jag insag att det var nog sista gangen jag var i Newtown, sista gangen jag satt pa Newtown bussen. Visst, jag gillar inte just Newtown sa mycket, men det var da det slog mig att jag faktiskt snart maste saga Hejda till denna underbara stad. Staden som jag for tillfallet kallar mitt hem. Just det kanns valdigt jobbigt!
Nar jag akte fran Sverige hit sa var det ju inte lika jobbigt, for jag vet ju att jag alltid kan komma tillbaka till Sverige nar jag vill. Men att aka harifran kanns lite ledsamt eftersom jag inte har n[gon aning om nar eller om jag kommer tillbaka hit. Ush. Nej men nan gang i livet sa ska jag tillbaka till Sydney. Det maste jag lova mig sjalv.

Nu blev detta ett lite for langt och babbligt inlagg kanner jag. Sa nu slutar jag. Glad torsdag pa er! ♥


Kommentarer
Postat av: Andrea

Och jag som trodde du fyllt på internet! :(

2011-03-31 @ 05:52:12
URL: http://www.aisimons.blogspot.com
Postat av: Paula

Nu har jag ! :)

2011-03-31 @ 08:12:02
URL: http://paulasimons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0