Tulum - Isla Mujeres

Igårmorse vaknade jag efter en festfri natt, for a change! (När man hänger med bara killar blir det mycket öl och fest kan jag lova!). Så jag var pigg och glad och ready för a road trip! Vi skulle nämligen köra till Cancun och reda ut mitt passkrångel och sen åka till Isla Mujeres. Chris och två israeler som vi hängt lite med skulle med och hoppa av i Playa del Carmen som ligger emellan Tulum och Cancun, och sen skulle jag och Nic fortsätta till Cancun. Nic har hyrbil här så han har basically kört runt oss dom senaste dagarna. Så himla snällt!

När vi kom fram till Cancun och ääntligen hittade till adressen där Svenska Konsulatet skulle ligga, så säger hon i receptionen - Nej, dom finns inte här längre, dom finns bara i Mexico City. Där fick jag en liten hjärtattack kan jag säga! Det enda jag har hoppats på de senaste dagarna är att jag ska slippa krångla och åka till svenska ambassaden i Mexico City, som är ca 24 timmars bussfärd härifrån! Men sen pratade hon med en annan tjej, som sa att det visst fanns ett svenskt konsulat i Cancun, ca 16 km därifrån. Så då, efter en låång utandning, hoppade vi in i bilen igen och körde dit. Där pratade jag med en kille som sa att mitt passproblem inte borde vara ett problem om jag flyger direkt härifrån till Europa, vilket är vad jag planerar att göra. Så efter ännu en weight off my shoulders så åkte vi till båten som skulle ta oss över till Isla Mujeres, som är en ö utanför Cancun.

Så vi kom äntligen hit igårkväll och det firades med den godaste vegetariska tacon jag ätit, och några drinkar på stranden för att fira att mitt passkrångel var över! Så träffade vi några jättesnälla och inspirerade människor här på hostelet, som gav mig hopp om livet och massa inspiration. Haha nej men deras jobb facinerade mig och jag vill göra samma sak! Så med lite tur så kanske jag inte behöver stanna i Sverige året ut, utan åker någon annanstans och jobbar istället! Men mer om det nån annan gång.

Hostelet vi bor på heter Hostel Poc Na och ligger precis på stranden. Dom har en beachbar på stranden och en massa hängmattor på stranden. Dom har yoga klasser, spanska klasser, salsa klasser m.m. Men jag kommer nog för det mesta bara chilla på stranden när jag är här. Suga i mig det sista av turkost vatten och sunshine innan jag tyvärr måste åka tillbaka till Sverige. På måndag kommer resten av Tulum gänget hit också, så det ska bli kul!


Kommentarer
Postat av: Andrea

Sounds wonderful. Miss you love

2012-04-15 @ 06:53:04
URL: http://www.aisimons.blogspot.com
Postat av: Paula

Oh it is! Miss you too! Snart ses vi äntligen! <3

2012-04-15 @ 21:07:35
URL: http://paulasimons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0