En söndag i Sigtuna.

För två veckor sen åkte jag och Anna och Susanna till Sigtuna för en liten dagsutflykt.

Anna var glad.


Sanna hittade en grind som såg ut som en cykel, eller en cykel som såg ut som en grind.

Vi hittade ett café som hette Tant Brun. Som i sagan ni vet.


Det var fint. Men väldigt kallt!

En av alla hundar vi träffade.

Till slut hittade vi äntligen ett Café som var öppet (tips! om ni åker till Sigtuna på en söndag, var beredd på att inte så mycket är öppet!) där vi kunde värma oss och äta. Här är Annas räksallad.


Anna

Jag och Susanna åt tomatsoppa som var varm (precis vad vi behövde) och god!

Här är jag och Sanna.

Så träffade vi ju den här söta lilla vovven.

Sen gick vi till Tant Brun cafét som hade såhär fint julpynt.

Där trängde vi ihop oss på ett litet bord vid brasan och drack té i massor!

Och jag ville inte vara med på bild så mycket. Men här ser ni hur mörkhårig jag har blivit!

Anna var dock med på många bilder.

Sen åkte vi hem igen och såhär fin var solnedgången då.
Sigtuna är mysigt. Man borde åka dit oftare!

Kommentarer
Postat av: Michelle J

ÅÅ nostalgi!!

Och fina bilder :)

2012-01-22 @ 20:45:12
URL: http://michellejeng.blogg.se/
Postat av: Paula

Haha ja. Jag har svårt att tänka mig att du faktiskt har bott där!

Tack :)

2012-01-22 @ 22:25:51
URL: http://paulasimons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0