Christmas Spirit

Hejhej! Igår var jag och köpte lite julklappar på Kista Centrum med Michelle. Nu har jag typ alla julklappar klara. En kvar bara men det blir lätt. Det är inte så svårt att hitta på något till en 7årig pojke. Min lillebror altså. Funderar på nått Playstation spel eftersom att han typ precis har upptäkt att playstation är kul och spelar det hela tiden. Fast våra gamla spel då. Så om han får något spel som är hans eget så blir han nog glad.
Det är så skönt för att jag och alla mina syskon (har 6 st totalt, alla är dock inte "riktiga" eller vad man säger) har bestämt att vi inte ska köpa någonting till varandra i år. Det är verkligen en lättnad för annars känns det bara som att man går och köper nått litet "bara för att köpa något".. vilket kanske inte blir så kul att få och inte heller så personligt. Om jag hade lite mer pengar att spendera så skulle jag ju självklart lägga ner tid och pengar på dom också , så kunde alla få nått riktigt fint.. men det har jag ju då inte :( . Men till mina 2 yngsta bröder ska jag självklart köpa något! För det där med julklappar var ju typ höjdpunkten av ååret när man var liten. Haha.
Jag kommer ihåg när jag var liten och vaknade på julaftonsmorgonen och var helt upprymd och ruusade fram till min Julstrumpa för att se om det fanns något paket i (som det alltid fanns). Så slet man upp det och blev jätte glad av det man fick. Så sprang man in och väkte mamma och pappa och sa titta titta vad jag fick! Woow ! Och sen senare på kvällen efter kalle anka och allt satt man ivrigt och kollade ut genom fönstret efter tomten ! Sen varje gång man fick en julklapp blev man överlycklig.
Julafton var så fantastiskt när man var liten, och man var fylld med gkädje och julstämning!! Det är så synd att det försvinner med åren! Det är 2 dagar kvar till julafton och jag känner nästan ingen julstämning alls. Det känns typ som att det är en helt vanlig måndag..
Jag får vell kolla på mer julfilmer för att få mer stämning! Hitills har jag kollat på The Polar Express (favoriten), The Grinch, Fred Claus (någon julfilm som handlade om tomtens brosha) & This Christmas. Julfilmer är så himla mysiga!
Sen lyssnar jag även på mycket julmusik , vilket jag också älskar! Typ The Christmas song, Have yourself a merry little christmas (- Christina Aguilera), This christmas, all i want for christmas, jingle bell rock är bland favoriterna! När jag lyssnar på dom får man verkligen lite julstämning iaf! :)
Jag tycker det är så intressant hur alla firar jul olika. Alla familjer har sina egna traditioner. Vissa kanske firar jätte traditionellt, med lutfisk och dopp i grytan och allt. Medans andra firar ganska "modernt" med sina egna julrätter och sina nya och egna traditioner. Det skulle vara intressant att få se skillnaderna irl. Hur alla olika människor firar jul.
I min familj firar vi inte såå traditionellt. Vi äter ju julbord, men vi har vell lite småsaker annorlunda. Förra året åt vi inte ens julgröt, utan ris à la malta. Och vi dansar inte runt granen heller, som många gör. Fast vi gjorde det när vi var små, men i don't know på senare tid har vi typ skitit i det.. Vet inte om det är bra eller dåligt.. Jag klarar mig iaf utan det..



Kameler i julgranen. Vadå har inte alla det ?

Nu ska jag gå och äta lunch, sen om jag orkar så åker jag ner på stan och köper min sista julklapp!
Merry Christmas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0