Smoothie recept



Mmmm!! Jag drack nyss typ världens godaste smoothie. Den blev verkligen lyckad, typ en av de bästa smoothiesarna jag gjort, och tro mig; det är många! Den här var lite onyttigare än dom som jag brukar göra, men sen blev den ju smarrigare också! ;D
Här är receptet, såklart eget recept! :

Paulas Smoothie Recept
Hur mycket av varje? : Valfri mängd. Smaka av och sen se till så det inte blir för rinnigt eller för tjockt!
Innehåll:
Smultron
Frysta jordgubbar
(Går ju lika bra med vanliga, men då är det nog bra att ha is i också)
Valio Jordgubb-Vanilj Yoghurt
Smultronblom saft från Willys
2 skedar vaniljglass
(kan uteslutas)
Citron

Såhär gjorde jag: Jag mixade smultronen och jordgubbarna. Jag hade i lite lite vatten så det skulle gå enklare att mixa. Hälde i lite yoghurt, ca 2 dl. Blandade smultronsaft i ett litet glas och hälde i (inte för mycket, då kan det bli för rinnigt). Tog 2 glass-skopor och mixade i. Och tillslut ; (som jag tycker var pricken över i:et) pressade jag i citronsaft från en halv citron. Sen är det bara att hälla upp i glas och servera!! ;)
Enjoy!
(Bilden är lånad från google, för jag fotade inte min.. men den såg ungefär ut sådär!)

Jag älskar verkligen smoothies!! Det går snabbt att göra! Det är hur gott som helst! Det är svalkande om man sitter och steker i solen! Det är nyttigare än godis och glass (om man utesluter glassen i då ;) ) men ändå lika gott! Det är BÄST helt enkelt !

heheh nu ska jag sluta prata om mat här i bloggen :P asså jag kommer alltid vara ett litet fetto inombords! xD

Puss!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Du har verkligen shaped up din blogg. Fett mycket roligare att läsa nuförtiden! Och den där smoothien låter god!

2008-07-04 @ 00:53:16
Postat av: paula

Hihi tack :D. Trust me; den var VÄLDIGT god!!

2008-07-04 @ 10:49:19
URL: http://paulasimons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0