my regular dubai cold

Helloo. Idag har vi tagit det ganska lugnt. Jag vaknade imorse och kände mig ganska förkyld.. Värre än igår kväll. Och et är vell som Sarah sa "oh, your regular Dubai cold". Det är sant, jag blir alltid lite förkyld när jag är här. Men det är vell pga. att man hela tiden växlar mellan den kalla luften inomhus av ACn och den drygt 40-gradiga värmen utomhus. I don't mind though, jag älskar värmen så om jag får en förkylning pga. detta så får det vell vara så. Jag tycker dock att dom borde sänka ACn lite på vissa ställen. För ibland inne på malls osv. är det verkligen iiskallt!

Så pga. min lilla förkylning så orkade jag inte hänga på stranden så länge idag. Vi var där från ca 12-14 och sen åkte vi hem. Sen skulle jag "bara vila lite" innan jag duschade, och råkade decka i en timme. Men det var skönt som fan, behövde det! Förutom att jag vaknade med sprängande huvudvärk sen.. Oh well.

Ikväll har vi vart och ätit på Reem. Våran familjs typ absoluta favorit restaurang. De har typ världens godaste libanesisk mat. Can't get enough! Vi har gått dit i typ 5 år nu, riktiga stammisar ;) så pappa typ känner personalen by now, haha. Men jag skojar inte, de är bäst på libanesisk mat! Vi har testat andra ställen, men ingenting slår Reem!! Jag tror nog att libanesisk mat överhuvud taget är den godaste maten! Visst det finns ju andra goda maträtter här och där, men ALL libanesisk mat rocks !! När jag blir äldre ska jag lätt lära mig att laga det, so that i can eat it whenever i waant. Hahah.

Just det. Igår var vi som sagt på MoE och det blev minsann lite shopping ;) (som vanligt). Jag köpte bl.a. ett par ASHETA stövlar och lite småsaker från zara och f21. That's right.. ännu mer skor! (A)


Did I mention att MoE har en inomhus skidbacke? Pretty cool. Det känns dock som att man åker skidor i en frysbox. I prefer riktiga skidbackar ! ;)

Nu ska jag gå och snyta mig (poor me), then i'm off to bed !! G'night ♥


Kommentarer
Postat av: Andrea

Since when har du en dubai cold egentligen? och du sov till 6 faktiskt. för det var då jag väckte dig :)

2009-10-27 @ 23:07:16
Postat av: Michelle

Hahah! : )

2009-10-28 @ 00:42:07
URL: http://paulasimons.webblogg.se/
Postat av: Michelle

Hahah! : )

2009-10-28 @ 00:42:23
URL: http://paulasimons.webblogg.se/
Postat av: Paula

Andrea: Since forever. Jag blir ju alltid lite små sjuk när vi är här?

2009-10-28 @ 19:00:57
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0