Complaints

Tydligen bor det fler än 2 i våran lägenhet. Tydligen har vi vilda fester och bankar i golvet och låter jätte mycket. Tydligen är vi uppe och härjar på mornarna. Ja, enligt våran knäppa real estate agent i alla fall. Vi, jag och Andrea, som har haft folk över 1 enda gång, som aldrig spelar musik i vardagen (speciellt inte på kvällar när folk kanske sover), som ibland går och lägger oss klockan 10 när vi ska jobba dagen efter, som bara har vart trevliga mot våra grannar, har fått klagomål av våran real estate agent. Enligt dom så har dom "reason to believe" att vi bor fler än 2 här inne, och enligt dom så har andra residents klagat på oljudet vi för.

Allt jag har att säga till detta är - Bullshit! Varför i hela friden skulle dom ha "reason to believe" att vi bor fler än 2 här? Det är det dummaste jag hört!? Det är skrattretande är vad det är!! Den som har klagat på att vi är högljudda är en person, och en person endast - Bitterfittan downstairs.

Hon kom upp och skällde ut mig en gång för att vi gick på vårat golv för högt och för att vi satte på vattnet nån sen kväll. Vad ska jag göra? Ständigt smyga runt på tå och aldrig borsta tänderna eller tvätta ansiktet? Det är lyhört i detta hus, visst. Man ska självklart ta hänsyn till sina grannar. Men man behöver inte gå till överdrift. Om det hörs för henne när jag går från sovrummet till köket så är det fan inte mitt fel! Vi hör våra grannar hela tiden, skillnaden är bara att vi inser att det inte är deras fel utan husets fel.

Som sagt, skrattretande är vad det är. Speciellt det där med att vi skulle ha en tredje människa bo här inne. I sånna fall är det ett spöke som jag lyckligtvis inte fått träffa än.

Dom ska tydligen komma på inspection nästa vecka. Enligt Andreas kompisar kommer dom och räknar tandborstarna eller nått liknande. Skrattretande som sagt! Då får vi alltså passa på att gömma vårat spökes tandborste.

LOL!

Jag börjar bli ganska less på Bradfield & Prichard med andra ord! - Vår real estate agent....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0