BILDBOMD Nr 3.

Yes, här kommer dag 3 i portugal. Nu snackar vi verkligen bildbomb! Men det är ju bättre att ta för många bilder än för få :) ...eller?

Vi gick upp tidigt, för vi skulle åka till stranden i Tavira. Efter att ha fått lite tips från lite olika portugiser så kom vi fram till att vi skulle dra till Tavira Island och bada över dagen. Så vi tog taxi in till Tavira, sen färja över till Tavira Island. Det var stek hett, och riktigt höga vågor! Jag och Linnea hittade några surfare som vi satt och spanade på medans vi solade, hehe. (Killar som surfar är så jävla hett!!) Sen blev det lunch på någon restaurang vid stranden, och sen efter några timmar blev vi så trötta av värmen så vi åkte hem igen. Sen gick vi och handlade, lagade middag hemma och satte och myste på balkongen. Sen kom vi på att det var måndag, vilket innebar kareoke på en bar i närheten. (Tips som vi hade fått av kvinnan vi hyrde av). Så det var inge snack om saken. Jag, Linnea och Rasse drog till The Jolly Sailor, där det blev drinkar och sång (för min och Linneas del iaf) och roliga irländare som sjöng "Iiinstruumeeentaaall". Hahah klockrent!

Tavira Island

Fotograferna in action!


Som sagt, snygg-mamma!!


Haha. En av aaallaa sovbilder jag tog på Rasmus under resan. That guy can Sleep!!! På planet. I taxin. Vid poolen. På stranden. På eftermiddagarna. Ja alltid helt enkelt!


Theo söker skugga på väg till lunchen.

Lunch! Grillad Makrill var en hit! Yuuum!!


Gubbarna som skötte färjorna.


Musslor krabbor och tidvatten.


Rasmus, Linnea och Theo under en stor vindruvsväxt med massa bänkar under, som var typ mitt vid en rondell.
Jag, nöjd med mina smyckesfynd från dagen innan i Tavira!

Cheapest beer in cabanas + Karaoke on Mondays. Oh she shouldn't have said that, Vi hade ju inget val lixom!


Efter att ha frågat en icke-engelsktalande portugis om vägen, som mest såg ut som ett frågetecken, och efter att ha blivit ignorerad av några andra vi frågade (?), så hittade vi rätt iaf!

Haha dreamteam!
Blev inga bilder när vi sjöng, men det kanske var lika bra ;)

Btw, om ni undrar varför kvaliten på bilderna ändras så mycket, så är det för att det är bilder från två olika kameror. En systemkamera och en kompaktkamera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0