Jul!

Men oj! Jag har precis insett att halva november har gått. Hur kan tiden gå så himla snabbt?? Det är helt sjukt! Det är snart bara en månad till Andrea åker hem och firar jul med kära mamsen. Och jag blir kvar här och får göra något eget av det. Visst, det är inte första gången jag firar jul utan min mamma, eller min syster, men det kommer att kännas konstigt att vara familjelös under en så, för mig, familjär högtid. Am I making any sense? Okej, familjelös är jag inte, men att dom är långt borta är for sure! Bröderna mina ska fira jul hos pappsen i Dubai i år. Jag tror vi aldrig har varit så splittrade på julen. Visst, nått år har jag, Rasmus och Theo vart hos pappa, och Andrea vart i Sverige med mamma, men i år är Simons-syskonen i hela 3 olika kontinenter. Det ni!

Jag älskar julen. Inte presenterna. Inte nödvändigtvis julafton. Inte maten. Inte kylan. Men helt enkelt julkänslan. Man blir glad inombords av julkänsla tycker jag. Jag är en sån som tjuvstartar med att lyssna på jullåtar i november (ibland till och med oktober!).  Jag älskar jullåtar! Just för att man blir så glad av dom! Jag vet inte varför, men just julen betyder nått speciellt för mig. Så därför kommer det nog vara lite svårt för mig att inte vara nära min familj och släkt i år. När dom sitter där hemma och dricker glögg och myser så sitter jag på andra sidan jordklotet helt ensam. Nejdå, jag ska försöka göra det bästa av situationen och se till att jag får mig en mysig jul här med, men jag kommer ju ändå sakna min kära familj! Oh well.. Nu ska jag sluta babbla. Här får ni en jullåt om ni också har lust att tjuvsstarta! :)
Have yourself a merry little christmas av Christina (såklart).


Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0