Go all organic.

Mitt badrumsskåp går sakta men säkert mot endast ekologiska produkter. Inte bara för att det är bra för miljön, utan jag lovar er, man märker stor skillnad. Till exempel mina ansiktsprodukter (dom i mörkbrun flaska), som jag har varit utan ett tag nu för att de förra var slut. Eftersom de är från en affär i Australien så har jag inte vart så snabb med att skaffa nya. Så då har jag använt mig av lite andra produkter, exempelvis Cliniques ansiktstvätt osv. Men i veckan beställde jag nya från deras webshop och herregud vilken skillnad det är. Bara första gången jag använt dom så märker jag enorm skillnad i hyn. Hyn blir lugnare, finare och man märker på alla sätt att den mår bättre. Vilket inte är så konstigt eftersom den slipper alla dumma kemikalier som finns i alla andra produkter.
Men verkligen hörrni - tips tips! Och eftersom jag haft dålig hy i flera flera år så har jag prövat nästan allt. Och dessa är garanterat de bästa jag någonsin prövat.


Här har ni ett mer detaljerat inlägg om mina ansiktsprodukter och vad de innehåller.
Förutom mina ekologiska ansiktsprodukter så använder jag:
Ren jojobaolja - Finns att köpa på Life och andra hälsokost affärer. Den använder jag i ansiktet som ansiktskräm (efter jag tvättat det på kvällarna). Ni kanske tycker det låter konstigt att använda olja i ansiktet men jag blir inte bara mindre oljig i ansiktet, utan den är även helt underbart återfuktande för huden och den sjunker in jätte snabbt. Ska även vara bra för rynkor etc. Min mamma är frälst sedan jag tvingade henne att köpa den!
Jag använder den även som sminkborttagning på ögonen (jag tar två bomullstussar och blöter dom och kramar ur vattnet, droppar på några droppar på varje tuss och gnuggar mjukt mot ögonen. Jag använder vattenfast maskara och detta är det bästa jag hittat att ta bort med. Dessutom svider det inte det minsta i ögonen och jag har även upplevt att jag har fått längre ögonfransar sen jag började använda den).
Sen använder jag även några droppar i håret i topparna (som är jätteslitna och torra) efter jag tvättat håret, då det fortfarande är fuktigt. Silikondroppar kan slänga sig i väggen - it works like a charm.
Biologika Vanilla Kiss Organic Deodorant - Denna köpte jag i en hälsokost affär i Australien, men man kan hitta aluminiumfria ekologiska deoderanter på hälsokosten här hemma med. Just den här luktar helt underbart och jag blir inte irreterad i armhålorna av den, som jag lätt blir av alla andra deoderanter.
Certified Organic Urtekram Rose Shampoo  - Detta Shampoo köpte jag på Hälsokraft (en hälsokost butik i Täby centrum) här om dagen. Så jag har faktiskt inte testat det än, men när jag använde ekologiskt shampoo och balsam för några månader sen kommer jag ihåg att jag kände förändring i kvalitén på håret. Ja förändring till det bättre såklart. Och mitt hår blir så himla lätt slitet så nu tänker jag testa att inte använda några som helst kemikalier i håret och se om det blir bättre. Det innebär alltså ingen slingning, ingen mousse/spray, och inget annat som är fullproppat med starka kemikalier som bara skadar håret.

Ja, där fick ni en utförlig förklarning. Men jag lovar er, testa ekologiska skönhetsprodukter. De är bättre för dig och de funkar bättre!

Kommentarer
Postat av: Andrea

tips tips - sluta använd shampo överhuvudtaget. Jag håller på att avvänja mitt hår från shampo och tvättar med bikarbonat och sköljer med äppelcidervinäger. Håret blir lugnare (om hår kan vara det, men det känns som det!) och mindre trassligt, mer glansigt. Läs om no 'poo! Hoppas på att slippa använda det också till slut. Har slutat med hårspray och sån skit också, och det känns som min hy blivit bättre också sen allt det! Tvättar typ bara ansiktet med vatten och ibland salt nu också.. may sound weird but.. my skin and hair look and feel prettier.

2011-08-02 @ 15:20:20
URL: http://www.aisimons.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0