Rain and Lindt chocolate.

Helloo! Igår efter jobbet gick jag och Johanna till Lindt chocolate café. Eftersom vi inte haft så tur med vädret de senaste dagarna så blir det mer film och cafémys. Vad mer kan man göra när regnet öser ner? Jag åt en god liten salt caramel macaroon och två lindt bollar. Och johanna åt en god chokladig tårt bit. Indulgence! Gud vad jag bar ska äta nyttigt när johanna åker hem haha. Vi har inte direkt vart så duktiga på den fronten när hon vart här! Men men. Det är vacation, även för mig eftersom ja vart ledig lite extra när hon vart här :-) Vi satt iaf där i några timmar medan regnet smattrade utanför. Det var jätte mysigt tills det flög in en duva inne på cafét! Så hittade den inte ut igen så den flög in i fönster efter fönster, och blir mer och mer skadad för varje gång. Jag och Johanna panikade borta i hörnet (vi båda är livrädda för duvor) medan den bara kom närmare och närmare oss, och flyger lägre och lägre (eftersom den lär ha vart lite snurrig efter alla fönsterkrashar) mot oss. Tror ni inte att av ALLA ställen inne på cafét så ska den landa vid mig!? Den landa bakom mig på stolen jag satt på och jag springer därifrån halvskrikandes. Long story short så räddades dagen av en tant där inne som bar ut den igen (med HÄNDERNA! EUW!). En fågel flög in i mig förra sommaren och nu det här. TRAUMA! Gud vad jag hatar fåglar! Ikväll blir det nog bio. Planen var att om vädret var bra så skulle vi sätta oss på en uteservering vid vattnet och dricka vin. Men vädret svek oss så nu blir det bio istället! Det är ju alltid mysigt det med! Tror det blir The Tourist med Angelina och Depp. Hotness! Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0