40s 50s 60s

Middag hos Desirée var supermysigt! Hon hade till och med gjort vegetarisk special till mig! Hur gulligt? Nu ska jag gå och lägga mig. Ska upp och jobba imorgon, men inte så fruktansvärt tidigt som tur är. Jobbar lunch.

Tänkte mest säga godnatt och dela med mig av lite mer musik.

Brenda Lee - Break it to me gently.
När jag var yngre vågade jag aldrig riktigt erkänna att jag gillade lite äldre musik. Ni vet, den perioden när man inte vågade sticka ut. Alla skulle gilla pop och hiphop/rnb, och visst, det gjorde/gör jag till viss del(Christina Aguilera!!), men den musik som ligger mig närmast om hjärtat är musik med lite mer soul och jazz, gärna från 40-60 talet. Det känns lixom som dom sjunger med så mycket mer hjärta, och kärlek till musiken på något sätt. Så fort jag hör låtar från den eran så blir jag glad i hela kroppen typ, och önskar att jag levde på den tiden. Varför var dom tvugna att vara så coola på den tiden? Musiken, kläderna, frisyrerna, allt!

http://www.colheradacultural.com.br/images/20100805013049.000/original.jpeg

Img source


Kommentarer
Postat av: Andreaa

Word sista

2011-11-19 @ 05:11:50
URL: http://www.aisimons.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0