Cenotes

Hej! Idag har jag och en tjej jag träffat, från New York, hyrt cyklar och cyklat till Cenotes. Vilket är typ en källa med vatten i mitten av djungeln där man kan snorkla och dyka in i grottor. Vi fick tips av en local att åka till en annan Cenotes än den alla turister åker till. Så vi cyklade dit, och in i djungeln och till slut kom vi fram till en stor källa med kristallklart vatten där man kunde bada, och hoppa från en klippa, och snorkla och dyka in i en undervattensgrotta. Det bästa av allt? Inga turister! Vi var där helt själva i början! Sen kom det två som skulle dyka, och två till som skulle bada, men det var så tyst och fridfullt!! vi nöjde oss med att bada, jag hoppade från klippan, och med att mata fiskar. En massa småfiskar!

Ikväll ska jag ta bussen till Valladolid som är 2 timmar bort, och där hittar jag förhoppningsvis en buss till Izamal, "The Yellow Town". Där ska jag möta upp Anna, och sen får vi se vart vi åker sen! Yay, det ska bli kul att få en resekompis! Och vet ni vad!? Sanna har precis bokat en resa hit också för att möta upp oss! Woho!!!

Jag önskar jag kunde ladda upp bilder, men det funkar verkligen inte! :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0