On the plane

Skrev ett blogginlägg på planet för att fördriva tiden, men kunde förstås inte publicera det. Men nu så:
Flygresan har hitills gått bra. Det sitter ingen bredvid mig så jag har fått två platser för mig själv. Så jag har lyckats sova nån timme eller två. Skönt.
Snart flyger vi över Miami och det är ca 2 timmar kvar till vi landar. Det har vart jättefin utsikt från planet. Stora isberg när vi flög förbi grönland,  och fina stränder nu när vi flugit förbi USAs kust. Jag är faktiskt inte nervös, som jag trodde jag skulle vara. Jag flyger själv in till ett land som jag aldrig varit i förut. Det känns mer spännande än nervöst. Resten av alla på flyget är skrikande barn och charterfamiljer, jag som hoppades på att kanske hitta en backpacking kompis. Men det gör inget, för om en dag eller två ska jag möta upp Anna! Ja, hon är också här. Hon skrev till mig i Dubai att hon var i Mexiko och att jag borde komma och joina henne. Först tänkte jag ååh, vad nice det skulle vara, jag önskar jag kunde. Sen tänkte jag, eller egentligen, varför skulle jag inte kunna? Jag har mer eller mindre sparat hela hösten till en Centralamerika resa, som inte blivit av än. Jag har inget heltidsjobb eller annat som jag behöver komma hem till.. Så why not? Planen var ju från början Costa Rica, men det visar sig vara väldigt dyrt där om man jämför med de andra länderna i området. Så när Anna sa "Kom! Det är så vackert här!" så kunde jag helt enkelt inte stå emot! Costa Rica får bli någon annan gång!
Så jag började titta efter billiga sista minuten och till slut var det här flyget, som avgick 24tim efter jag landat i Sverige från Dubai, det billigaste alternativet. Först tänkte jag att nej, det lär ju inte gå, jag måste ju ha några dagar at packa upp, och packa om, och vaccinera mig, och göra nytt pass (då mitt går ut snart) och hinna landa lite innan jag åker iväg igen. Men sen så tänkte jag att hellre att jag kommer iväg billigare och har mer fickpengar än att jag hinner "landa"  lite i Sverige innan nästa resa. Så då bokade jag! Samma kväll som jag flög hem från Dubai.
Gårdagen var bland de stressigaste dagarna jag haft. Hade en miljon saker att göra, och ännu fler saker att tänka på och komma ihåg.
Men nu sitter jag här. Jag hann packa. Jag hann vaccinera mig. Jag hann göra ett nytt pass ( eller ja, ett provisoriskt pass iaf). Jag hann inte sova så mycket, men det har jag försökt ta igen nu på planet.
Nu ser jag fram emot en månad i Centralamerika (och Nordamerika som Mexico faktiskt tillhör). Jag är redo för ett äventyr. Let the Adventure begin!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Peppen! Det känns typ som att jag också är där, så kul känns det! Och så länge också! Jag vill ha en souvenir! :)

2012-03-09 @ 04:29:22
Postat av: Paula

Jaa, jag ÖNSKAR att du var här också, det hade vart underbart! Jaa klart du kan få nån liten souvenir! <3

2012-03-09 @ 20:06:06
URL: http://paulasimons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0