Dubai

 
Hello! Är i Dubai nu. Det är trevligt men mega mega varmt, vi snackar runt 44 grader. Så att hänga utomhus är inte jättekul. Så jag hänger med familjen, äter god mat, går till poolen (ibland, när jag får för mig att jag orkar med värmen i nån timme), sitter hemma och redigerar bilder, tittar på serier och plinkar lite på gitarren och pianot, hänger lite på shopping malls, gosar med Rusty, skypar med kompisar och är ganska uttråkad om jag ska vara ärlig. När pappa och Rasmus är på jobbet om dagarna finns det inte en hel del att göra. Dessutom vill jag inte spendera pengar när jag är här så att gå runt i gallerior och kolla på kläder, hänga på caféen etc. är ju inte så smart då. På stranden är det varmt varmt varmt, och lika varmt i vattnet så det går lixom inte att svalka sig. 
 
Som ni förstår så saknar jag Centralamerika mega mega mycket, och allting känns konstigt och tomt. Jag är så van att ha folk runt omkring mig 24/7, och att det alltid finns en massor att göra och att allting känns nytt och spännande hela tiden, så kontrasten är ganska stor just nu. Men samtidigt vet jag att jag inte har den minsta rätten att klaga, för livet kunde vara så mycket värre. Och det här kommer att få mig att uppskatta att resa helt på nytt igen, bara för att jag saknar det så mycket! Men därför känner jag inte att jag har supermycket att blogga om. Gör inte jättemycket här, och om jag bloggar kommer det bara bli tjat om hur mycket jag saknar Centralamerika och att jag är rastlös. Så kanske bäst att det får vara tyst här en liten stund istället. Jag är iaf här tills den 23e September, och då börjar nya äventyr! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0