SUP

De senaste två dagarna har jag paddlat surfbräda, eller hur man säger på svenska. Stand up paddle boarding alltså. Det är seriöst en av mina nya favoritsporter! Har gjort det två gånger förut, en gång i Grekland och en gång i Dubai, men inget slår att göra det här! Man paddlar förbi the split, där det strömar skön reggaemusik ur högtalarna, med kristallklart turkost vatten under sig. Man ser allt från rockor till stora röda sjöstjärnor till fiskar lika långa som ens arm ungefär (och stora!!). Sen paddlar man ut till segelbåtar som har lagt sig en bit utanför ön, och pratar lite med dom som hänger där. Hoppar i och badar. Ligger och solar lite på brädan. Tittar in mot ön, som helt seriöst ser ut som min definition av paradiset. Älskar älskar älskar det. Det kostar 20 Belize dollar i timmen, alltså ca 60kr, men herregud vad värt det är! Vill göra det varje dag!!! 
 
Har inga bilder från det tyvärr, eftersom min kamera inte är waterproof, men ska försöka ta någon innan eller efter nästa gång :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0