Caye Caulker

Har snart dreads i håret. Gårdagens maskara på mig. Inte duschat på ett tag. Bara sovit 2 timmar inatt...Men jag har också saltvatten i håret, solbränd hy, badat i karibiens blåa vatten istället för att duscha varje dag, och haft för himla roligt för att ha tid att sova! 
Träffar nya roliga människor varje dag, och vi är ett stort skönt gäng här på hostelet, och trots att alla är från olika länder så är alla ganska likasinnade, glada livsälskare. Älskar det! 
Vi badar och solar, paddlar kanot, dricker öl och rom, hänger i köket och lagar mat, tittar på filmer, dansar, dansar lite till, spelar gitarr, sjunger karaoke, äter hummer så det snart börjar spruta ur öronen, äter shrimp, lobster & fish coconut curry, går runt barfota, hänger i hängmattor, skrattar, festar, stannar vakna hela nätterna, pratar om livet, står på händerna, ligger på filtar och kollar på stjärnorna och lyssnar på the beatles, tittar på fiskar och stora rockor som simmar förbi, snorklar, simmar, lyssnar på reggae, john mayer, jack johnson och gammal soul/blues/jazz musik, älskar livet, bygger brasor och dansar runt dom, har mysiga regndagar, dricker färskpressad juice, hugger ner kokosnötter och dricker direkt ur dom, läser böcker, flätar håret, målar naglarna, köper handgjorda smycken, pratar med locals, äter bönor och ris, glömmer bort hur man pratar svenska, dansar ännu mer, skrattar ännu mer, fixar jobb för att slippa betala för boende, och jag känner mig bara sjukt hemma och har det lite svårt att slita mig och åka härifrån. Men no stress. Jag känner mig så fri och glad och mår himla bra. Och det händer så sjukt mycket på ett dygn så jag har inte riktigt hunnit sätta mig ner och blogga ordentligt. Lovar att försöka bättra mig. Men to make up for it så kommer det upp en film snart som jag satt ihop från min första vecka! Stay tuned! 

Kommentarer
Postat av: Andrea

<3

2013-01-25 @ 07:49:52
Postat av: Moa Hals

Kul att läsa om din resa! Hoppas livet fortsätter vara så härligt som det verkar vara NU! ;)

2013-01-28 @ 19:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0