Tulum

Jag har försökt enda sedan Bryssel att lägga upp bilder från kameran på bloggen. Men den vill verkligen inte. Nackdelen med att blogga från en iPad, hur dålig är inte bloggappen?!? Och det funkar inte att lägga upp bilder när jag bloggar från safari heller, så ja, ni får checka instagram och facebook istället där jag försöker lägga upp en bild då och då. Och självklart fortsätta försöka ladda upp ett blogginlägg med lite fler bilder.. Men hitills har det gått segt! 
 
Jag är hur som helst framme i Tulum i Mexiko. Ja, igen.. Jag har ju varit här två gånger förut (en gång i början och en gång i slutet på min förra Centralamerika resa). I Bryssel var jag i 24 timmar, och det var kallt (hade ju nte dom tjockaste kläderna med mig) men annars fint. Jag var så himla trött så jag spenderade det mesta av tiden i min varma hostelsäng, men hann även med lite cafébesök och att gå runt och fota lite. Sen klockan 5.09 tog jag bussen till flygplatsen, och 7.20 gick mitt plan till Mexiko. Det tog ungefär 10-11 timmar tror jag, så när jag var frammei Cancun och hoppade på en buss till Tulum så var jag trött
 
Kom fram till Tulum och checkade in på The Weary Traveler. Bor i en dorm med 4 svenska killar, och gud vad det är svenskar överallt om man jämför med förra gången! Lite tråkigt tycker jag, eftersom jag älskar att träffa människor som man absolut aldrig skulle stött på hemma, men det är väl lite trevligt också. Åt Weary Travelers goda mat till middag, man får köpa fisk, kött eller kyckling och grilla själv, så ingår sallad och grönsaker som man kan grilla. Att vara vegetarian i Centralamerika är inte lätt vill jag lova! Dom flesta rynkar mest på pannan när man säger "No carne por favor" (inget kött tack) och tror att en vegetarian betyder att man bara inte äter rött kött men gärna kyckling och fisk. När man sedan förklarar att man inte äter det heller så tycker dom officially att man är knäpp. Nu äter jag ju fisk då och då, mest för att underlätta, så då blir det inte lika svårt att hitta mat! 
Hur som helst så avslutades kvällen igår med live musik på hostelet och tidig sänggång. Sov som en stock mellan 22 och 4, då jag vaknade och var jättepigg. Lyckades somna om två gånger så nu är klockan 9.21 och jag ska gå ner och äta frukost! Idag blir det stranden, utan tvekan! Åh vad jag har saknat Karibien!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0