December-Januari

Hej alla fina. Okej, bloggen är inte topp prioritet just nu erkänner jag. Vet inte ens om ni är några kvar som läser. Men här kommer en liten uppdatering i allafall.
 
Den 24e december mötte jag upp Mamma, Andrea och Theo i San Jose! Dom hade väl gett upp på att jag skulle komma hem någon gång och kom till mig i Costa Rica istället! Så himla himla roligt. Jag fick en nyckel och ett room number av en receptionist och gick upp för att hitta dom. Går in i hotellrummet och där sitter min älskade syster på sängen, som jag inte sett på ett år! Det var den konstigaste känslan ever, och min gärna hade lite svårt att pussla ihop att hon faktiskt var där. Jag började böla och vi låg och kramades ett tag. Det var fint! Sen kom mamma och Theo in också! Theo hade blivit hur lång som helst ju! Och mamma var precis som vanligt, så som hon ska vara, min Mamma <3 
 
Vi spenderade en natt i San Jose, och dagen efter åkte vi till santa Teresa där vi skulle spendera ungefär 9 dagar. Mamma, theo och Andrea började snabbt älska hostellivet, stranden, solnedgångarna och allt som jag älskar med Costa Rica! Vi spenderade Nyår där, mamma och Theo tog en surflektion, badade i solnedgångarna varje kväll, hängde på en restaurang vid stranden och drack drinkar på kvällarna, åt en massa papaya och guacamole, och kokosnötter såklart, åt frukost bland howler monkeys, gosade med Tango och Tulio på hostelet (hostelets söta hund och kattunge), åkte till Montezuma en dag och tittade på vattenfall och mest av allt hade det himla bra tillsammans! 
 
Efter Santa Teresa åkte vi till Monteverde, som ligger mer uppe i bergen, där vi gjorde en natt djungel tur, där vi såg massa sovande fåglar, en orm, en sengångare, ett piggsvin, en räv, och en massa andra apliknande djungeldjur som jag inte kommer ihåg vad dom heter. Dagen efter gjorde vi en bird watching tour i djungeln, där vi såg fåglar i alla regnbågens färger, inklusive en Toucan!!
 
Efter en natt i Monteverde kände vi oss ganskna klara och åkte tillbaka till kusten till Manuel Antonio. Där var vi 3 eller fyra dagar innan dom skulle åka hem igen. I Manuel Antonio hängde vi på stranden, paddle boardade, var omringad av små pippi apor i träden, gick ut och åt på kvällarna, drack mojotos, jag och Andrea hade en galen utekväll med nya kompisar, sen tog vi det mest lugnt deras sista dagar. 
 
När det var dags för dom att flyga hem så åkte jag tillbaka till Jaco där jag är nu. Jag har precis börjat jobba på en nyöppnad bar som hostelägaren till hostelet jag alltid bor på precis har öppnat, och jag kommer nog att bo här ett tag nu. Livet är himla bra. Jag vaknar på morgonen. Går till stranden (som ligger en halv minut från hostelet), tar mitt morgondopp i vågorna, går och lagar/äter frukost, hänger med kompisar, hänger ännu mer på stranden, pratar med mina local vänner, fotar lite, tittar på alla surfare, hoppar i vågorna osv. Sen vid 16 börjar jag jobbet. Jag jobbar med världens snällaste killar, så jobbet är alltid kul. Min jobbkväll känns typ som att jag mest går runt och babblar med snälla människor (som vi alla vet att jag är bra på haha), lyssnar på bra musik, får en miljard komplimanger och gör lite drinkar åt folk. Sen stänger vi, vi räknar våran dricks, och sen går jag antingen ut och dansar eller går och lägger mig. Bra liv!!! So this is where you'll find me for a while! Kom och hälsa på vettja! 
 
Puss <3 

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Paula, vilken fin jul och nyår du fick tillsammans med dina kära.
Livskvalité.
Och du har verkligen tagit tillvara på livets goda!
Fortsätt lev och upptäck!
Kram

2014-01-27 @ 17:54:15
Postat av: Paula

Hej! Jaa verkligen, det var supermysigt!
Jajamensan, livet ör för kort för att inte må såhär bra jämt! :)
Kram!

2014-01-27 @ 20:27:12
URL: http://paulasimons.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0