Just Nu - Lista

Jag längtar efter: Min mamma, för att hon är verkligen en av de finaste och mest godhjärtade människor jag vet, och det börjar bli lite ledsamt att alltid vara så långt bort! Ibland vill man ju bara ha en kram av sin mamma, så går lixom aldrig det. Ibland räcker inte skype till. 
 
Jag äter helst: Jag älskar att äta frukterna när dom är i säsong här. Förra månaden låg det stora mogna mangos på marken överallt och jag är ganska säker på att jag åt mangos/adderade mangos till varenda måltid jag åt i en månad ungefär. För 2 veckor sedan skördade vi bananer och det blev huvudfödan i någon vecka. Just nu är det Mamon Chino säsong och man kan köpa ett helt kilo för typ 2 dollar. Så himla goda och jag vill äta det som godis hela tiden. 
 
Jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning: De kommande månaderna. Det är nu den riktiga lågsäsongen börjar och det kommer vara svårt att överleva och tjäna pengar dessa månader (Livet i ett U-land ni vet..). Det kommer bli hårt jobb i några månader framöver, men jag är excited. Mer jobb, surf och nyttigt levande och mindre alkohol, oproduktiva dagar och dålig mat.
 
Det finaste jag vet är: Människor. In general. Det finns så många fina, inspirerande, roliga personer ute i världen, och det bästa jag vet är att lära känna fler och fler och fler av dem. Jag tror stenhårt på att man lär sig någonting av varenda människa man träffar här i livet, vare sig man är medveten om det eller inte. The best education if you ask me. 
 
Jag ledsen över: Att så många av mina bästa vänner här i livet är så långt borta, och jag inte riktigt vet när vi möts upp igen. Jag vet att det kommer att hända, men inte när.
 
Jag läser: Just nu läser jag inte så mycket alls. Började läsa Into The Wild för några veckor sedan men tappade intesset ganska snabbt/hittade andra saker att göra istället. Önskar att Jacó hade en rolig bokaffär med bra böcker, på engelska. Kanske borde öppna en.. 
 
Jag är stressad över: Att mitt jobb sket sig förra veckan och jag inte hade pengar till hyra, mat eller ens en påse ris (Då är man ganska tacksam över att det ligger kokosnötter på marken lite överallt som man kan äta ;) ). We all have ups and downs. Denna vecka går det bättre, och jag har 3-4 potentiella jobb/projekt som förhoppningsvis kommer hjälpa mig rejält på överlevnadsfronten. Och imorgon flyttar jag in i en ny lägenhet i Jacó. Inte direkt med utsikten som min förra lägenhet hade, men AC, elektricitet, internet och vatten är inkluderat i priset iaf! Winning! 
 
Jag lyssnar helst på: Så mycket som jag älskar så himla många sorters musik så måste jag erkänna att jag mest lyssnar på samma gamla tjatiga reggae som alla andra lyssnar på här. Och jag älskar det i smyg. Låt mig tillägga att det INTE är Bob Marley. Vill typ kräkas när jag hör hans Legend album, då det var det enda dom spelade på mitt café jobb (för ett tag sedan), och på restaurangen jag bodde ovanför, och överallt i diverse beach tows i alla länder jag vart i de senaste åren. Lixom kom igen, en låt här och där är okej men vi har höööööört dom nu! Sen har min kompis ett band här i Costa Rica och dom spelar lite här och var landet över, och jag älskar att gå och lyssna när dom spelar, så himla duktiga!
 
Jag dricker helst: Kokosnötsvatten, eller Agua Pipa, som det heter här. Det bästa är att det går att bara hitta en kokosnöt på marken och banka den öppen och dricka. Billigt, nyttigt, och en perfekt törstsläckare om man är ute och promenerar i hettan och har glömt vattenflaskan hemma!
 
Jag blir nostalgisk av: Just den här bloggen faktiskt! Ibland går jag in och läser gamla inlägg och är så himla tacksam att jag bloggade så himla mycket när jag var yngre! Så många minnen som jag 100% skulle glömt bort helt annars! 

Antalet jag google translate-at ord från engelska till svenska för att skriva det här inlägget är pinsamt. Min svenska försvinner mer och mer!

Kommentarer
Postat av: Elin

Snälla!! Uppdatera!
läste din blogg slaviskt förr, drömde om resa, blev så inspirerad.
Vill så gärna veta vart do tog vägen i vägen och hur det gick för dig!

2017-03-19 @ 23:46:28
Postat av: Paula

Hej!! Följ gärna min instagram: paulasimonsphotography , där jag updaterar om mina äventyr nuförtiden! :)

2017-03-20 @ 00:45:05
URL: http://paulasimons.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0